2015. június 25., csütörtök

A mindennapok tükrében


Csoportban, forgószínpadszerűen dolgoznak a gyerekek az órák harmadában, tantárgytól függetlenül.


Az iskolán kívüli foglalkozások tapasztalatait, élményét felhasználják a tanórákon. Például: a múzeumban látott állatok nevét diktálják a német órán. A szív feladatáról látott előadás alapján dolgoznak matematika órán, például a hallott számokat bontják helyi érték szerint.


A tantermekben (a zsúfoltság ellenére) is rend van. A gyerekek szabadon használt eszközöket, játékokat a helyükre teszik.

Előfordul 1. évfolyamon az „üres”, vonalazás nélküli tábla.
A tantermek 20%-a interaktív táblával felszerelt, azokat használják is a pedagógusok minden órán. Kevés a CD vagy DVD lejátszó, a nyelvtanításhoz alig használnak autentikus hanganyagot.
A „munkazaj” nagyon alacsony még testnevelés órán is.
Töltőtollal írnak a gyerekek már az 1. osztályban.
Nem alkalmaznak csoportbontást a nyelvtanulás során.

Csoportbontás van 1. évfolyamon a fejlesztésre is használható órán, ami a pedagógusnak tanítással le nem kötött idejének számít.
A tankönyveke ingyenesek, évekig használják őket (tavaly volt tankönyvváltás), mégis nagyon szép, újszerű állapotban vannak.
A gyerekek gyümölcsöt, zöldséget visznek tízóraira. Van aki az iskolában ebédel, a rászoruló családok gyerekei ingyen étkezhetnek.

A különleges bánásmódot igénylő diákok egyéni fejlesztést is kapnak, illetve heti 5-6 órában a fejlesztőpedagógus a tanteremben egyénileg segíti a kisgyereket a feladatok megoldásában. 2. évfolyamosok esetében ez heti 3-4 óra, a 3-4. évfolyamosok esetében szinte nincs is osztálytermi támogatás, csak külön fejlesztő foglalkozás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése